אריאל אחון

הכירו את אריאל אחון – מנכ"ל חברת "ייעוץ משכנתאות ופיננסים"

עולם המשכנתאות משך את אריאל אחון במשך זמן רב, עד שלפני כשש שנים, הוא החל לעסוק בו כעצמאי. “בפיננסים אני מתעניין כבר שנים רבות, ריתקו אותי דברים רבים בתחום הזה. מה שמניע אותי, הוא היכולת לעזור ולהשפיע”, הוא מספר.

תחום הכלכלה, לא היה זר לאחון: “עבדתי כשכיר בהייטק ובניהול פרויקטים בארגונים מאוד גדולים”, הוא מספר. עם זאת, העצמאות משכה אותו: “כמה שלא תהיה הכי טוב בעולם והכי יצירתי, אתה עדיין בתוך מערכת. חסר לי טאץ׳ האישי, להשפיע באמת, לעזור לאנשים וכמובן להתפרנס בצורה מכובדת ולהיות עצמאי”. 

איך הגעת לעבוד עם קרדיט 360?

“הגיע אלי תיק איחוד הלוואות שבו כבר הייתה קיימת משכנתא חוץ בנקאית רגילה בריביות מאוד גבוהות במקום אחר. הלקוחה הגיעה אלי כשהיא לא עומדת בהחזרים החודשיים, כי הריביות עלו בגלל הפריים. היינו צריכים למצוא מתווה חוץ בנקאי בגלל אחוזי מימון, שיאפשר להוריד את ההחזרים למשפחה. אלה אנשים עובדים, נורמטיביים שנלחמו על הבית כדי שלא לאבד אותו. התבקשתי לעזור להם לעמוד בהחזרים החודשיים ולהרכיב תוכנית הבראה או תוכנית פיננסית מותאמת לתקופה. הם היו עלולים להתרסק אם לא היינו מטפלים בזה בזמן. קרדיט 360 סייעו לי בתיק הזה, ואשמור להם אמונים על כך. זו הייתה החברה היחידה שנתנה כתף לתיק הזה בריבית מאוד הוגנות שמקומות אחרים לא העניקו. לאחר מכן, כשהורדנו את ההחזרים החודשיים שקשורים למשכנתא, פינינו למשפחה כמה אלפי שקלים בתזרים”, נזכר אחון.

באופן כללי, מוסיף אחון, “קרדיט 360 הוא גוף שמבין אנשים, מבין פיננסים ומסתכל על העסקה לא כעל עסקה בלבד, אלא על האנשים שמאחוריה. הם בוחנים את הכל, הופכים לשותפים לדרך ומגבשים יחד תוכנית שתתאים. אני מאוד מכבד את העובדה שהם לא מאשרים כל עסקה, כאשר לדעתם היא אינה בת קיימא”.

מהו הערך העיקרי שאתה שואף להעניק ללקוחותיך?

“אני שואף לתת ללקוחות את המענה המדויק והנכון לצורכיהם, ולא רק לרצונותיהם או למה שמנסים למכור להם. זה הדבר החשוב ביותר בעיני. אם זה לא מתאפשר, חשוב לי לומר זאת ללקוחות בזמן ולא למכור פנטזיות או חלומות, שאחר כך הלקוחות ישלמו עליהם בריבית דריבית – פשוטו כמשמעו”, אומר אחון, “משכנתא היא כמו מחלה כרונית, כי היא לא נעלמת מחר בבוקר ברוב המקרים. החוכמה היא לא לגייס את הכסף, אלא לשלם אותו בצורה שמתאימה לכל לקוח ולמשק הבית שלו. אני יודע לנווט את זה, ואם הדבר אינו מתאפשר, לומר ללקוחות שזה לא מתאים ולהתריע. אני רואה בכך אחריות גדולה מאוד”. 

מהו הטיפ שלך ללקוחות בהתאם למצב הכלכלי הנוכחי במשק?

“אני ממליץ ללקוחות להרכיב תזרים עדכני שכולל הוצאות, הכנסות, צפי לשינויים לרעה, ותוכנית כיצד להרוויח יותר כסף בצורות יצירתיות. המטרה שלי היא לקחת אדם שמגיע אלי במצב מורכב או לא ברור, ותוך זמן מוגדר, לסייע לו לבנות את עתידו”. 

ספר קצת על החיים שמעבר לעבודה, מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי?

“אני אוהב להיות הרבה עם הילדים שלי, עם המשפחה. אני נהנה גם לצאת להליכות, לטייל בשדה עם הכלבות, לבלות עם חברים, ללמוד ולקרוא. אני מתגורר בקיבוץ, לוקח את החיים בקלות ונהנה מהם”.

 

מוזמנים לשתף: